Lieveldviaduct afsluiten en groene oase? Is dit de politieke realiteit?

SBV heeft – net als veel Vlaardingers – via de media vernomen dat er ambitieuze plannen liggen om de binnenstad drastisch aan te pakken. Te beginnen met het Liesveldviaduct, wat blijkbaar “groen en autovrij” moet worden. Opmaat naar een mega project waar ook nog heel veel huizen worden toegevoegd (500? 850?).

De wethouder financiën (!) roept iets over financieel impuls en dat investeerders in de rij staan. En hoe gaat Vlaardingen dat financieel bolwerken? Welk plan ligt daaraan ten grondslag? Is er draagvlak? Welke keuzes worden er gemaakt?

SBV stoort zich enorm aan deze politieke realiteit. Wensdenk dromen worden via de pers gecommuniceerd, plannen, financiële onderbouwing of voorgenomen besluitvorming zijn bij de Raad (of in ieder geval de oppositie) niet bekend.

De Raad is verantwoordelijk om te besluiten over mogelijke toekomstige investeringen. En heeft de verantwoordelijkheid om te vookomend dat Vlaardingen in de toekomst niet nogmaals aan de financiële zuurstoftank van de Provincie wordt gelegd. Wat SBV betreft was dat eens maar nooit meer! Het college is uitvoerend (echt waar!) en het zou te waarderen zijn als de Raad (oppositie) niet achteraf via de pers wordt geïnformeerd door het uitvoerend orgaan….

Similar Articles

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in